unnamedproject Een website maken of zelf maken?
top of page

Waarom een website afnemen als je hem ook zelf kan maken?

Bijgewerkt op: 31 jul. 2023

Intro

Als eigenaar van een klein bedrijf kan je in de verleiding komen om te bezuinigen op je website. Je hebt tenslotte veel dingen die je moet doen, een beperkt budget om mee te werken en het lijkt misschien makkelijker om een kant-en-klaar sjabloon te gebruiken of zelf aan de slag te gaan met een websitebouwer. Echter is investeren in een goede website met een hoge conversieratio essentieel voor het succes van jouw bedrijf.

Unnamed Project team building a website.

1. Een goede website weerspiegelt jouw merk en professionaliteit

Jouw website is vaak het eerste contactpunt tussen jouw bedrijf en potentiële klanten. Je kan het zien als jouw virtuele etalage en daarom is het belangrijk dat deze je merk en professionaliteit weerspiegelt. Een slecht ontworpen of verouderde website kan een negatieve indruk wekken en klanten afschrikken, terwijl een goed website ontwerp kan helpen met vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen.


2. Een goede website helpt je jouw doelgroep te bereiken

Een goede website gaat niet alleen over esthetiek, maar ook over functionaliteit. Door jouw doelgroep en hun behoeften te begrijpen, kan je een website maken die hen aanspreekt en jou helpt je zakelijke doelen te bereiken. Als je je bijvoorbeeld richt op op een zakelijke doelgroep, kan je informatie over jouw services en getuigenissen van eerdere klanten toevoegen. Daarom is het belangrijk dat zelfs bij een website je let op je marketing.


3. Een goede website helpt je jezelf onderscheiden van de concurrentie

In de huidige competitieve zakelijke omgeving is het belangrijk om er alles aan te doen om je te onderscheiden van de concurrentie. Een goede website kan je daarbij helpen door jouw unieke producten, diensten of waardevoorstel onder de aandacht te brengen. Door te investeren in een goed ontworpen website kan je jezelf onderscheiden van concurrenten en opvallen in de hoofden van potentiële klanten.


4. Een goede website helpt je bij het genereren van leads en sales

Uiteindelijk is het doel van je website het genereren van leads en sales. Een goede website met een hoge conversieratio is ontworpen met dit in het achterhoofd, door functies op te nemen zoals duidelijke calls-to-action, gebruiksvriendelijke contactformulieren en effectieve landingspagina's zorg je ervoor dat je conversie optimaal is. Door het klanten gemakkelijk te maken om de volgende stap te zetten en contact met je op te nemen of een aankoop te doen, vergroot je de kans dat website-bezoekers betalende klanten worden.


5. Een goede website levert waardevolle data en inzichten op

Een goede website is niet alleen een statisch marketinginstrument – het is ook een bron van waardevolle data en inzichten. Door tools zoals Google Analytics te gebruiken, kan je websiteverkeer, conversies en klantgedrag volgen en deze informatie gebruiken om jouw website en marketinginspanningen te verbeteren. Zo kun je bijvoorbeeld de gegevens gebruiken over welke pagina's het populairst zijn om meer inhoud in die gebieden te creëren, of gegevens gebruiken over welke call-to-action het meest effectief zodat je dit overal kan toepassen en zorgen dat heel de website geoptimaliseerd is voor hogere conversies.


Unnamed Project helpt je met marketing

Dus hoe zorgen wij als Unnamed Project ervoor dat je website goed eruitziet? En zorgt voor een hoge conversie?


Hieronder zie je paar tactieken die wij toepassen om te zorgen dat jou website zo succesvol mogelijk is. Dit zorgt ervoor dat de mensen die op je website komen ook daadwerkelijk overgaan op kopen.



1. Door ons team met verschillende expertises zorgen we voor een totaal plaatje.

Unnamed Project heeft een team van experts – Wanneer je met ons samen werkt, heb je toegang tot een team van experts met verschillende vaardigheden en specialiteiten. Dit kan met name gunstig zijn voor een jouw website, omdat hiervoor expertise nodig kan zijn op verschillende gebieden zoals webdesign, content creatie, zoekmachine optimalisatie (SEO) en conversieratio-optimalisatie (CRO). Door samen te werken met Unnamed Project weet je zeker dat je de best mogelijke resultaten voor je website behaalt.


2. Markt- en concurrentieonderzoek voor totale optimalisatie

Om een website maken die resoneert met de doelgroep van je bedrijf en zich onderscheidt van de concurrentie, is het belangrijk om markt- en concurrentieonderzoek uit te voeren. Dit helpt de behoeften en voorkeuren van de doelgroep te begrijpen en kansen te identificeren hoe je jezelf zou onderscheiden van de concurrenten.


3. Gebruiksvriendelijkheid en goede gebruikerservaring zodat de klanten terug blijven komen

Een gebruiksvriendelijke website helpt je de bezoekers op je website te behouden: als je website moeilijk te navigeren of te gebruiken is, zullen bezoekers waarschijnlijk snel vertrekken en naar de site van een concurrent gaan. Een website met een goede gebruiksvriendelijkheid daarentegen houdt bezoekers langer op je site en vergroot de kans dat ze de gewenste actie ondernemen, of het nu gaat om het doen van een aankoop, het invullen van een formulier of het aanmelden voor een nieuwsbrief.


4. Overal en altijd een goede website

Nu steeds meer mensen online actie's nemen via mobiele apparaten, is het van essentieel belang dat je website mobiel-responsief is. Dit betekent dat het gemakkelijk te gebruiken en te navigeren moet zijn op een smartphone of tablet, met allemaal dezelfde inhoud en functionaliteit als de desktopversie.


5. Ons call-to-actions zorgen voor actie.

Je website moet duidelijke call-to-actions bevatten die klanten vertellen wat ze vervolgens moeten doen. Dit kan zijn om een aankoop te doen, contact met je op te nemen voor meer informatie of zich aan te melden voor de nieuwsbrief. We zorgen ervoor dat deze call-to-action prominent en gemakkelijk te vinden zijn, en met onze pakkende taal moedigen we klanten aan om de volgende stap te zetten.


6. Zoekmachines zijn fan van ons

Om potentiële klanten te helpen je website te vinden, is het belangrijk om deze te optimaliseren voor zoekmachines. Dit kan worden bereikt door middel van verschillende technieken zoals zoekwoordonderzoek, metatags en hoogwaardige inhoud. Door bovenaan de zoekresultaten van zoekmachines te verschijnen, vergoten we de kans dat gekwalificeerd verkeer naar je website trekt.


7. Branding zodat overal online jij goed word gerepresenteerd.

Wanneer een bedrijf een sterk merk heeft, kan het een emotionele band met klanten creëren die verder gaat dan de functionele voordelen van het product of de dienst. Deze emotionele band kan bijzonder krachtig zijn in de huidige rommelige en competitieve markt, omdat het een bedrijf kan helpen zich te onderscheiden van de concurrentie en loyale klanten te creëren. Branding is een van onze specialiteiten en we vertellen je er graag meer over!


Conclusie

Kortom, een goede website met een hoge conversieratio is essentieel voor het succes van elk opkomend bedrijf. Door te investeren in een professionele en effectieve website, kan je geloofwaardigheid opbouwen, je doelgroep bereiken, je onderscheiden van de concurrentie, leads/verkopen genereren en last but not least waardevolle gegevens en inzichten verkrijgen. Als je niet zeker weet waar je moet beginnen of wat het best bij jou past neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Ons team van experts helpt je bij het maken van een op maat gemaakte website die voldoet aan jouw specifieke zakelijke behoeften en die je helpt jouw doelen te bereiken. Onderschat de kracht van een goede website niet – het kan de sleutel zijn tot het succes van jouw bedrijf. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie en om aan de slag te gaan met jouw nieuwe website.



bottom of page